Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: www.astonmartin.com

Nejrychlejší sporťák Aston Martin má sílu osmi set koní

Aston Martin představil limitovanou edici nejrychlejšího supertsportu, jehož síla smí být vypuštěna pouze na závodní dráhu.

Britskou automobilku Aston Martin proslavil ve svých filmech agent 007 James Bond. Za několik dekád, kdy se s nonšalantností sobě vlastní proháněl za volantem mnoha sportovních modelů této značky, dokázal, že mu i ty nejdivočejší honičky v úzkých serpentinách nečiní žádný velký problém. Nepochybně by zvládnul zkrotit i osm set koní hřímajících pod kapotou nového supersportu Vulcan. Ostatní smrtelníci budou muset absolvovat speciální řidičský kurz, než je výrobce pustí za volant této burácející sopky.

 

Síla vulkánu

Samotní představitelé z Aston Martinu se nebojí v případě Vulcanu hovořit jako o nejintenzivnějším a maximálně povznášejícím výtvoru své historie. A pohled pod kapotu vozu jim dává za pravdu. Ačkoliv konkrétní detaily ještě nemusejí být finální, bude Vulcan pohánět sedmilitrový V12 motor o výkonu 812 koňských sil (597 kW). Maximální rychlost by měla překonat hranici 320 km/h, přičemž z nuly na 100 km/h by měl vůz přeletět za méně než tři vteřiny. Tento výkon společně s odlehčenou konstrukcí dává Vulcanu tak vysoký poměr mezi výkonem a hmotností, že překoná všechny vozy z kategorie GTE, které se účastní vytrvalostního závodu World Endurance Championship každoročně pořádaným Mezinárodní automobilovou federací FIA.

Reklamní zóna 193 Seznam: NE

 

Pro maximální odlehčení vozu je jeho karosérie koncipována jako monokok vyrobený z moderních uhlíkových vláken. Výrobu pro Aston Martin zajistil dlouhodobý partner Multimatic, což je špičková firma zabývající se strojírenstvím a karosářstvím. Okruhové zaměření vozu naznačuje nízko položený přední nárazník i mohutné zadní křídlo. Výkon krotí integrovaný samosvorný diferenciál a karbon-keramické brzdy Brembo s kotouči o průměru 380 mm vpředu a o 20 mm menšími vzadu.

 

Závodní volant

K ovládání vozu slouží multifunkční volant tvarovaný do písmene U. Řidiči se na volantu nabízejí nejen tlačítka pro klasické funkce, jako je ukazatel směru, stěrače nebo výstražná světla, ale nalezne zde taktéž startování vozu, nastavování ABS, tvrdosti tlumičů, kontroly trakce nebo omezovače rychlosti pro průjezd zastávkou v boxech. Na spodní straně volantu jsou pak namontována tlačítka pro řazení šestistupňové sekvenční převodovky.

 

Aston Martin se v případě Vulcanu podle všeho ani nepokouší získat homologaci pro provoz na běžných komunikacích. Limitovaná série dvaceti čtyř kusů tak bude vyjíždět pouze na závodní okruhy. A i v tomto případě je nutné, aby řidiči a vlastnící vozu nejprve absolvovali náročný tréninkový program, než usednou za volant. Zájemci si nejprve budou muset osvojit ovládání ostatních vozů Aston Martin, jako jsou modely V12 Vantage S, silniční speciál One-77 a závoďák Vantage GT4. Kurzy povedou zkušení jezdci, mezi nimiž se vyjímá i vítěz závodu 24 hodin Le Mans Darren Turner. Cena vozu se odhaduje na 2,3 milionu dolarů.

XXXXXXXXXXXXXXXXX

Britskou automobilku Aston Martin proslavil ve svých filmech agent 007 James Bond. Za několik dekád, kdy se s nonšalantností sobě vlastní proháněl za volantem mnoha sportovních modelů této značky, dokázal, že mu i ty nejdivočejší honičky v úzkých serpentinách nečiní žádný velký problém. Nepochybně by zvládnul zkrotit i osm set koní hřímajících pod kapotou nového supersportu Vulcan. Ostatní smrtelníci budou muset absolvovat speciální řidičský kurz, než je výrobce pustí za volant této burácející sopky.

 

Síla vulkánu

Samotní představitelé z Aston Martinu se nebojí v případě Vulcanu hovořit jako o nejintenzivnějším a maximálně povznášejícím výtvoru své historie. A pohled pod kapotu vozu jim dává za pravdu. Ačkoliv konkrétní detaily ještě nemusejí být finální, bude Vulcan pohánět sedmilitrový V12 motor o výkonu 812 koňských sil (597 kW). Maximální rychlost by měla překonat hranici 320 km/h, přičemž z nuly na 100 km/h by měl vůz přeletět za méně než tři vteřiny. Tento výkon společně s odlehčenou konstrukcí dává Vulcanu tak vysoký poměr mezi výkonem a hmotností, že překoná všechny vozy z kategorie GTE, které se účastní vytrvalostního závodu World Endurance Championship každoročně pořádaným Mezinárodní automobilovou federací FIA.

 

Pro maximální odlehčení vozu je jeho karosérie koncipována jako monokok vyrobený z moderních uhlíkových vláken. Výrobu pro Aston Martin zajistil dlouhodobý partner Multimatic, což je špičková firma zabývající se strojírenstvím a karosářstvím. Okruhové zaměření vozu naznačuje nízko položený přední nárazník i mohutné zadní křídlo. Výkon krotí integrovaný samosvorný diferenciál a karbon-keramické brzdy Brembo s kotouči o průměru 380 mm vpředu a o 20 mm menšími vzadu.

 

Závodní volant

K ovládání vozu slouží multifunkční volant tvarovaný do písmene U. Řidiči se na volantu nabízejí nejen tlačítka pro klasické funkce, jako je ukazatel směru, stěrače nebo výstražná světla, ale nalezne zde taktéž startování vozu, nastavování ABS, tvrdosti tlumičů, kontroly trakce nebo omezovače rychlosti pro průjezd zastávkou v boxech. Na spodní straně volantu jsou pak namontována tlačítka pro řazení šestistupňové sekvenční převodovky.

 

Aston Martin se v případě Vulcanu podle všeho ani nepokouší získat homologaci pro provoz na běžných komunikacích. Limitovaná série dvaceti čtyř kusů tak bude vyjíždět pouze na závodní okruhy. A i v tomto případě je nutné, aby řidiči a vlastnící vozu nejprve absolvovali náročný tréninkový program, než usednou za volant. Zájemci si nejprve budou muset osvojit ovládání ostatních vozů Aston Martin, jako jsou modely V12 Vantage S, silniční speciál One-77 a závoďák Vantage GT4. Kurzy povedou zkušení jezdci, mezi nimiž se vyjímá i vítěz závodu 24 hodin Le Mans Darren Turner. Cena vozu se odhaduje na 2,3 milionu dolarů.

Diskuze k článku:

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!