Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Shutterstock

Lamborghini a Mercedes – supermoderní hračky

Budoucnost by mohla ekologická vozítka proměnit v bouráky nadupané těmi nejmodernějšími technologiemi.

Neustálý ekologický tlak na snižování emisi automobilů nutí výrobce nalézat nová technologicky revoluční a někdy až výstřední řešení. Elektrický pohon v ekologicky čistém autě už dávno není výsadou malých a pomalých městských vozítek. S elektromotory si pohrávají i automobilky, od jejichž sportovních bouráků by to možná nikdo nečekal. Lamborghini představilo svojí vizi hybridu Asterion, který se může řítit maximální rychlostí 320 km/h. Mercedes zase ukázal unikátní koncept elektrického SUV, jehož celý povrch dokáže získávat energii.

 

Mercedes Vision G-Code

Futuristický koncept Mercedesu dostal označení Vision G-Code a měl by představovat sondu do nejmodernějších ekologických technologií, které lze v blízké budoucnosti v automobilovém průmyslu využívat. Nejzajímavějším prvkem konceptu je speciální povrchová úprava označovaná jako multi-voltaický stříbrný lak, díky němuž vůz dokáže po celém povrchu zachycovat sluneční paprsky a přeměňovat je do elektrické energie pro jeden z motorů. Povrch dokonce dokáže získat menší množství energie z elektrostatického náboje, který vzniká třením vzduchu při samotné jízdě.

magazin.cz
magazin.cz

 

Mercedes zařazuje svůj koncept do kategorie vozů SUC, neboli Sports Utility Coupé, což je taková zmenšenina klasického SUV. Podobně jako v ostatních hybridech pracují v útrobách vozu dva různé motory. Zadní kola pohání elektromotor a přední náprava je naopak poháněna spalovacím motorem. Ovšem na rozdíl od běžných hybridů je v tomto případě spalovanou látkou vodík, takže vůz neprodukuje žádné škodlivé látky. Naopak kyslík, který se uvolňuje spalováním vodíku, je v menším množství odváděn do kabiny vozu pro zlepšení jejího ovzduší.

Reklamní zóna 193 Seznam: NE
magazin.cz

 

I v interiéru lze nalézt několik zajímavých technologických vychytávek. Například osvětlený displej na palubní desce, který má vzhledem připomínat startrekovský warp pohon, svítí modře, pokud auto stojí, fialově při normální jízdě a červeně ve sportovním módu. Sedačky mají speciální samočistící potahy a 3D skener tělesné kondice cestujících, který rozpozná únavu a automaticky zapne masážní režim. A pro ty nejlínější cestovatele je v autě ukryta také elektrická koloběžka, aby nemuseli udělat ani krok navíc.

 

Lamborghini Asterion

Lamborghini neopouští sportovní zaměření, a proto je nový hybridní model Asterion LPI 910-4 parádním bourákem, jak jsme u této automobilky zvyklí. Elektrický motor tak na výkonu nijak neubírá, má za úkol pouze snížit emise a spotřebu paliva při běžné, nezávodní jízdě. Hlavní hnací jednotkou je tedy benzínový 5,2 litrový desetiválec s výkonem 610 koňských sil. K tomu jsou přidány tři elektromotory generující společně dalších 300 koní. Dohromady tedy máme sílu 910 koní na všechny čtyři kola, což ve výsledku zaručí zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhé tři sekundy a maximální rychlost 320 km/h.

magazin.cz
magazin.cz

 

Obě pohonné jednotky spolupracují taky, aby se v hybridním módu stačila dobíjet lithiová baterie umístěna ve středovém tunelu vozu a zároveň se co nejvíce redukovalo množství emisí CO2 a omezila spotřeba paliva. Při optimálně vyvážené jízdě je podle výrobce Asterion schopný stlačit spotřebu benzínu na pouhý jeden litr na sto kilometrů. Provoz pouze na elektrickou energii by dokázal auto rozpohybovat maximální rychlostí 125 km/h s dojezdem okolo 50 km.

magazin.cz
XXXXXXXXXXXXXXXXX

Neustálý ekologický tlak na snižování emisi automobilů nutí výrobce nalézat nová technologicky revoluční a někdy až výstřední řešení. Elektrický pohon v ekologicky čistém autě už dávno není výsadou malých a pomalých městských vozítek. S elektromotory si pohrávají i automobilky, od jejichž sportovních bouráků by to možná nikdo nečekal. Lamborghini představilo svojí vizi hybridu Asterion, který se může řítit maximální rychlostí 320 km/h. Mercedes zase ukázal unikátní koncept elektrického SUV, jehož celý povrch dokáže získávat energii.

 

Mercedes Vision G-Code

Futuristický koncept Mercedesu dostal označení Vision G-Code a měl by představovat sondu do nejmodernějších ekologických technologií, které lze v blízké budoucnosti v automobilovém průmyslu využívat. Nejzajímavějším prvkem konceptu je speciální povrchová úprava označovaná jako multi-voltaický stříbrný lak, díky němuž vůz dokáže po celém povrchu zachycovat sluneční paprsky a přeměňovat je do elektrické energie pro jeden z motorů. Povrch dokonce dokáže získat menší množství energie z elektrostatického náboje, který vzniká třením vzduchu při samotné jízdě.

magazin.cz
magazin.cz

 

Mercedes zařazuje svůj koncept do kategorie vozů SUC, neboli Sports Utility Coupé, což je taková zmenšenina klasického SUV. Podobně jako v ostatních hybridech pracují v útrobách vozu dva různé motory. Zadní kola pohání elektromotor a přední náprava je naopak poháněna spalovacím motorem. Ovšem na rozdíl od běžných hybridů je v tomto případě spalovanou látkou vodík, takže vůz neprodukuje žádné škodlivé látky. Naopak kyslík, který se uvolňuje spalováním vodíku, je v menším množství odváděn do kabiny vozu pro zlepšení jejího ovzduší.

magazin.cz

 

I v interiéru lze nalézt několik zajímavých technologických vychytávek. Například osvětlený displej na palubní desce, který má vzhledem připomínat startrekovský warp pohon, svítí modře, pokud auto stojí, fialově při normální jízdě a červeně ve sportovním módu. Sedačky mají speciální samočistící potahy a 3D skener tělesné kondice cestujících, který rozpozná únavu a automaticky zapne masážní režim. A pro ty nejlínější cestovatele je v autě ukryta také elektrická koloběžka, aby nemuseli udělat ani krok navíc.

 

Lamborghini Asterion

Lamborghini neopouští sportovní zaměření, a proto je nový hybridní model Asterion LPI 910-4 parádním bourákem, jak jsme u této automobilky zvyklí. Elektrický motor tak na výkonu nijak neubírá, má za úkol pouze snížit emise a spotřebu paliva při běžné, nezávodní jízdě. Hlavní hnací jednotkou je tedy benzínový 5,2 litrový desetiválec s výkonem 610 koňských sil. K tomu jsou přidány tři elektromotory generující společně dalších 300 koní. Dohromady tedy máme sílu 910 koní na všechny čtyři kola, což ve výsledku zaručí zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhé tři sekundy a maximální rychlost 320 km/h.

magazin.cz
magazin.cz

 

Obě pohonné jednotky spolupracují taky, aby se v hybridním módu stačila dobíjet lithiová baterie umístěna ve středovém tunelu vozu a zároveň se co nejvíce redukovalo množství emisí CO2 a omezila spotřeba paliva. Při optimálně vyvážené jízdě je podle výrobce Asterion schopný stlačit spotřebu benzínu na pouhý jeden litr na sto kilometrů. Provoz pouze na elektrickou energii by dokázal auto rozpohybovat maximální rychlostí 125 km/h s dojezdem okolo 50 km.

magazin.cz

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 1