Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Shutterstock

Snažíte se otěhotnět?

Pokud s partnerem plánujete založit rodinu, měli byste se na to oba už dopředu připravit. Možná ani netušíte, jak moc ovlivňuje složení jídelníčku kvalitu spermií a vajíček.

Před početím potomka by měli budoucí otec i matka v ideálním případě sportovat, nepít alkohol ani nekouřit, ale také do svého jídelníčku zařadit potraviny, které podporují plodnost. Které to jsou?

 

Červená řepa

Červená řepa obsahuje antioxidant resveratrol (ten mimo jiné obsahuje také červené víno), které podporuje plodnost. Dále červená řepa napomáhá k lepšímu oběhu krve v těle. To ocení zejména ženy podstupující umělé oplodnění, kterým tak řepa zajistí přísun krve do dělohy.

 

Chřest

Chřest je bohatý na vitamin C a foláty. To jsou látky, jejichž přísun doporučují lékaři ženám snažícím se otěhotnět. Foláty nicméně podporují i mužskou plodnost.

Reklamní zóna 193 Seznam: NE
magazin.cz

 

Vejce

Vejce jsou zdrojem tuků, bílkovin, vitaminů D, E, B12 a minerálů. Právě například vitamin D je nezbytný pro početí potomka. Výzkumy Yaleské univerzity dokázaly, že 93 procent žen, které měly problémy s otěhotněním, měly zároveň nízkou hladinu vitaminu D. Dámy, pokud se snažíte otěhotnět, zařaďte do svého jídelníčku vejce.

 

Mandle a vlašské ořechy

Pouhá jedna hrst vlašských ořechů denně postačí mužům ke zlepšení vitality, pohyblivosti a celkově stavu spermií. Tento  druh ořechů je totiž bohatý na omega 3 mastné kyseliny a vitamin E, což prospívá i ženské plodnosti. Vitamin E dále obsahují například mandle.

 

Losos

Tato ryba obsahuje omega 3 mastné kyseliny a selen, proto byste ji měli zařadit do jídelníčku, pokud se snažíte o miminko. Selen naše tělo potřebuje pro tvorbu antioxidantů, ochraňujících vajíčka a spermie před působením volných radikálů. Tato látka dále působí proti rozpadu chromozomů, a tedy i zabraňuje potratu či vzniku vývojových vad u dítěte.

magazin.cz

 

Dýně

Dýně je bohatá na vlákninu, minerály, vitaminy a antioxidanty. Působí pozitivně na kvalitu spermií u mužů, u žen zajišťuje správnou produkci hormonu progesteronu.

 

Avokádo

V avokádu najdeme vitamin E a K a omega 3 mastné kyseliny. Ty napomáhají k rovnováze hormonů v těle. Vitamin E prospěje zejména ženám, protože přispívá k vytváření endometria, tedy výstelky dělohy. Avokádo však obsahuje také poměrně dost tuku, tak ho zařaďte do jídelníčku pouze v omezeném množství.

 

Granátové jablko

Starověcí Peršané považovali granátové jablko za symbol plodnosti. A měli pro to důvod. Granátové jablko je plně vitamínu C a K a kyseliny listové. Díky tomu podporuje plodnost. Kromě toho působí toto ovoce pozitivně na krevní oběh, zabraňuje stárnutí buněk, má protizánětlivé účinky a dokáže podpořit kardiovaskulární systém.

magazin.cz
XXXXXXXXXXXXXXXXX

Před početím potomka by měli budoucí otec i matka v ideálním případě sportovat, nepít alkohol ani nekouřit, ale také do svého jídelníčku zařadit potraviny, které podporují plodnost. Které to jsou?

 

Červená řepa

Červená řepa obsahuje antioxidant resveratrol (ten mimo jiné obsahuje také červené víno), které podporuje plodnost. Dále červená řepa napomáhá k lepšímu oběhu krve v těle. To ocení zejména ženy podstupující umělé oplodnění, kterým tak řepa zajistí přísun krve do dělohy.

 

Chřest

Chřest je bohatý na vitamin C a foláty. To jsou látky, jejichž přísun doporučují lékaři ženám snažícím se otěhotnět. Foláty nicméně podporují i mužskou plodnost.

magazin.cz

 

Vejce

Vejce jsou zdrojem tuků, bílkovin, vitaminů D, E, B12 a minerálů. Právě například vitamin D je nezbytný pro početí potomka. Výzkumy Yaleské univerzity dokázaly, že 93 procent žen, které měly problémy s otěhotněním, měly zároveň nízkou hladinu vitaminu D. Dámy, pokud se snažíte otěhotnět, zařaďte do svého jídelníčku vejce.

 

Mandle a vlašské ořechy

Pouhá jedna hrst vlašských ořechů denně postačí mužům ke zlepšení vitality, pohyblivosti a celkově stavu spermií. Tento  druh ořechů je totiž bohatý na omega 3 mastné kyseliny a vitamin E, což prospívá i ženské plodnosti. Vitamin E dále obsahují například mandle.

 

Losos

Tato ryba obsahuje omega 3 mastné kyseliny a selen, proto byste ji měli zařadit do jídelníčku, pokud se snažíte o miminko. Selen naše tělo potřebuje pro tvorbu antioxidantů, ochraňujících vajíčka a spermie před působením volných radikálů. Tato látka dále působí proti rozpadu chromozomů, a tedy i zabraňuje potratu či vzniku vývojových vad u dítěte.

magazin.cz

 

Dýně

Dýně je bohatá na vlákninu, minerály, vitaminy a antioxidanty. Působí pozitivně na kvalitu spermií u mužů, u žen zajišťuje správnou produkci hormonu progesteronu.

 

Avokádo

V avokádu najdeme vitamin E a K a omega 3 mastné kyseliny. Ty napomáhají k rovnováze hormonů v těle. Vitamin E prospěje zejména ženám, protože přispívá k vytváření endometria, tedy výstelky dělohy. Avokádo však obsahuje také poměrně dost tuku, tak ho zařaďte do jídelníčku pouze v omezeném množství.

 

Granátové jablko

Starověcí Peršané považovali granátové jablko za symbol plodnosti. A měli pro to důvod. Granátové jablko je plně vitamínu C a K a kyseliny listové. Díky tomu podporuje plodnost. Kromě toho působí toto ovoce pozitivně na krevní oběh, zabraňuje stárnutí buněk, má protizánětlivé účinky a dokáže podpořit kardiovaskulární systém.

magazin.cz

Diskuze k článku:

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!